2003. október 03. péntek 21:38
A Fidesz Fővárosi Önkormányzati Tagozatának közleménye
Az MSZP-s és SZDSZ-es politikusok a választások előtt jóléti rendszerváltást ígértek az embereknek és több pénzt ígértek az önkormányzatoknak is. E helyett a 2004-es költségvetés tervezetének ismeretében a lakossági és önkormányzati terhek elképesztően drasztikus növekedésére lehet számítani. Az ország, így a főváros lakosságának - sok-sok más új teher mellett - többek között jelentős víz- és csatornadíj-emelkedéssel, a gázárak emelkedésével, ezek mellett a diákoknak és a nyugdíjasoknak Budapesten 93 százalékos tömegközlekedési bérletár-növekedéssel kell számolniuk.
Utoljára a Horn-kormány idején volt a most bejelentett mértékű 30 százalékos BKV-tarifaemelés, de akkor hasonló mértékű infláció mellett.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Fővárosi Önkormányzati Tagozata szorgalmazza a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetésében a nagyvárosi tömegközlekedési normatíva reális számítási alapokon nyugvó bevezetését.
Mandur László, az MSZP budapesti elnöke által - a párt parlamenti frakciója és a városi polgármesterek támogatásával a tömegközlekedési normatíva érdekében elkészített és csütörtökön - benyújtott költségvetési módosító indítvány szinte semmit nem old meg a problémából, mindössze egy - az emberek számára nem is olyan olcsó - politikai színjáték szemtanúi vagyunk.
A nagyvárosi tömegközlekedési normatíva költségvetési forrásainak biztosítása nem lehet a maradékelv függvénye. A tizenkét milliárdos Mandur-csomaggal szemben a nagyvárosi tömegközlekedés normatív támogatásának forrásigénye egyes számítások szerint 20,9 milliárd forint.
Még nem látjuk pontosan az árkiegészítés csökkentéséből az állam által országos szinten "kispórolt" források összegét, de azt tudjuk, hogy a Mandur-csomag fővárosra eső nyolcmilliárdnyi normatív támogatásából pusztán az árkiegészítés csökkentéséből fakadóan az állam ötmilliárdot szerez vissza az emberek zsebéből. Nem lennénk meglepve, ha az egész "trükk" pusztán arról szólna, hogy a korábbiakhoz képest nincs pluszforrás a rendszerben, a különbség csak annyi, hogy jövőre az embereknek kell sokkal többet fizetniük a bérletekért.
Ez nem lehet a megoldás helyes útja.
Ha a tömegközlekedési normatíva e háttéralkukkal kialakított torzó formájában kerül bevezetésre, jószerivel azt kapja vissza a főváros, illetve a BKV, amit a költségvetés tervezete szerint az állam az árkiegészítéssel biztosított korábbi támogatás csökkentésével az emberek, főként a diákok és e mellett a nyugdíjasok zsebéből kivesz.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Fővárosi Önkormányzati Tagozata elfogadhatatlannak tartja, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés finanszírozási gondjait a diákok és a nyugdíjasok zsebéből kispórolt forrásokból fizessék ki. Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Fővárosi Önkormányzati Tagozat
Országos Sajtószolgálat